سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرانجام صاحب شورای کار شدیم

معنی نداشت که دم به ساعت ، همه راه بیفتیم و کوچه و خیابان را برهم بریزیم و با داد و هوار ، تظلّم خواهی کنیم و در نهایت هم به جز سرشکستکی و غش و ناله و نفرین ، با دست خالی پیش زن و بچه امان برگردیم! حالا مهدی اله پرست ، محمد رضا اشکشی ، اصغر خوش چشم ، رضا رضائی ، محمدآقا جان زاده،سعید ربانی ،علی ایزدی و حسین باغبان(اصلی ها) و تقی جعفری طاهری ،عباس میزائی بیدگلی ،عباسعلی جمالی بیدگلی ،قاسم علی اکبرزاده آرانی و مهدی قصاع کاشانی(بدلی ها) حقّ ما را از حلقوم کارفرماهای ناجوانمرد بیرون می کشند.امیدوارم این کارفرماهای بخش خصوصی بر سر عقل بیایندو جواب درست و حسابی برای این نمایندگان ما داشته باشندوگرنه به درگاه خدا بست می نشینیم و از او دادخواهی می کنیم.آن هم چه دادی که نتیجه اش همانی باشد که در طول این بیست سال بخصوص بر سر ما آورده اند.چوب خدا هم که صدا ندارد؛ بعضی را خبر داریم که به مرض سلاطون در گذشته اند؛ خدا از سر تقصیراتشان بگذرد، خدا به خاطر کارهای خوبی که کرده بودند، زود خلاصشان کرد تا کوله بار گناهانشان سنگین تر نشود. امّا وای برکسانی که با قساوت قلب آتش به جان زحمتکشانی انداخته اند، که به جز استیفای حقّ خودشان، هیچ مطالبه ی دیگری ندارند.
زبانم لال اگر کسی در نظام اسلامی، برای اینکه آب به آسیاب دشمن بریزد، مردم آزاری کندتابرای انقلاب و مسؤولان صدیق آن دردسر درست کند؛ امکان ندارد که خدا بر سر خشم نیاید و دودمانشان را بر باد ندهد.
این خط و این نشان، اگر یک زمانی کارفرمایی را دیدید که از خدا طلب مرگ می کند و پاسخی نمی گیرد و همه ی زندگی اش عین عذاب شده و در چاه ویل گرفتار آمده است؛ یقین بدانید که به کارگر جماعت خیلی ستم کرده است.این نوع عذاب ها هم مخصوص اشرار یهود است،آن ها هستند که به صغیر و کبیر رحم نمی کنند.
خدا لعنت کند صهیونیسم را که این طور دنیا را به فساد کشید. مسلمانی و دروغ ! ابدا ! مسلمانی و ستم به زیر دست!حاشا و کلّا ! مسلمانی و مردم آزاری ! چنین چیزهایی امکان نداشت! این بدجنس های یهود بودند که این اخلاق ابلیسی را ترویج دادند و رابطه های برادری و انسانی را قطع کردند. امیدوارم به خود بیاییم و به آیین مسلمانی در آییم و زندگی کنیم.
آخیش ! درد دل کردم تا دلم خنک شود.بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش زیک گوهرند...
خبر زیر را هم  داشته باشید: 


شنبه 8 مرداد 1390

شرکت ریسندگی ،بافندگی ونساجی کاشان دارای شورای اسلامی کار شد!

پس از گذشت بیش از 10 سال سرانجام با برگزاری انتخابات شرکت ریسندگی ،بافندگی ونساجی کاشان دارای شورای اسلامی کارشدوتعداد 8 نفر به عنوان اعضای اصلی و5 نفربه عنوان اعضای علی البدل این شورا ی اسلامی کاراین شرکت انتخاب شدند.

کاشان - ایلنا : پس ازبرگزاری انتخابات توسط اداره کارواموراجتماعی شهرستان ویژه کاشان واخذ رای در روز دوشنبه 27 وشمارش آن درروز سه شنبه 28 تیرماه زیر نظر اعضای هیئت نظارت وبا حضور دواطلبین ونماینده شرکت پس از شمارش 780 رای با توجه اکثریت نسبی آراء تعداد 8 نفر به نام های مهدی اله پرست ، محمد رضا اشکشی ، اصغر خوش چشم ، رضا رضائی ، محمدآقا جان زاده ?سعید ربانی ،علی ایزدی و حسین باغبان به عنوان اعضای اصلی وتقی جعفری طاهری ،عباس میزائی بیدگلی ،عباسعلی جمالی بیدگلی ،قاسم علی اکبرزاده آرانی و مهدی قصاع کاشانی به عنوان 5 نفراعضای علی البدل این شورا انتخاب شدند .
به گزارش خبرنگارایلنا درکاشان شایان ذکراست که شرکت ریسندگی وبافندگی ونساجی شهرستان کاشان از ابتدای سالجاری به علت مشکلات بازنشستگی ،عدم دریافت سنوات ،33ماه حقوق معوقه وعدم نقدینگی جهت خرید مواد اولیه همچنان تعطیل است که مسئولین ایجاد شورای اسلامی کار دراین شرکت را به عنوان نماینده قانونی جهت رتق وفتق مشکل کارگران واین واحد تولیدی یکی از ضروریات وبرون رفت ازاین بحران می دانستند که امید می رود با توجه به اینکه این شرکت بیش از 10 سال است که فاقد شورای اسلامی کار می باشد ،اعضای منتخب وجدید شورای اسلامی کار این شرکت بتوانند با هماهنگی ،همکاری ،همدلی مدیریت ومسئولین ازبحران ومشکلاتی که بوجودآمده وپیش رودارند براختی عبورکنند تا مجددا وارد چرخه فعالیت وتولید گردد.

کد خبر : 897
نویسنده : رسانه فجر
منبع خبر : ایلنا


» نظر

بازتاب فریادی که از زور خوشی بود!

سلام ! طنز از زور خوشی بود که فریاد شدم؛ کار خودش را کرد.اول آنکه به مجله ی پارسی بلاگ رسید و به طور وسیع انتشار یافت.

ثانیاً فرماتدار محترم کاشان، در خصوص آن، یک اقدام و یک کار رسانه ای انجام دادند و تا حدودی از آلام کارگران کاستند:

معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان کاشان: 
مسئولیت 33 ماه حقوق معوقه کارگران ریسندگی کاشان متوجه مالکین وسهامداران این شرکت است

به رغم اینکه ازسهام داران ریسندگی کاشان که درحقیقت مالکین اصلی هستند دعوت شده بودتادرجلسه تصمیم گیری برای این شرکت که درفرمانداری این شهرستان تشکیل شده بود شرکت کنندمتاسفانه هیچ یک ازسهام داران کارخانه حضورپیدا نکردند.

کاشان - ایلنا : "علیرضا جوادی" معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان کاشان پس ازپایان جلسه ای که باحضور اعضای کمیسیسون کارگری،معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان کاشان، ?شورای اسلامی کار،هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت ریسندگی بافندگی ونساجی کاشان وتعدادی ازمسئولین شهرستان کاشان درمحل فرمانداری ویژه این شهرستان به منظورهم اندیشی وبرون رفت ازبحران بوجودآمده درشرکت ریسندگی بافندگی ونساجی کاشان تشکیل شده بود درگفتگوی اختصاصی با خبرنگارایلنا درکاشان گفت : علیرغم اینکه ازچندروزقبل توسط هیئت مدیره شرکت ریسندگی ،بافندگی ونساجی کاشان دعوتنامه ای برای سهام داران این کارخانه که درحقیقت مالکین اصلی هستند رفته بود تا دراین جلسه برای حل وفصل مشکلات نقدینگی وحقوق کارگران که درفرمانداری تشکیل شده بود شرکت کنند ،متاسفانه هیچ یک ازسهام داران این شرکت حضورپیدا نکردند وجلسه صرفا با حضور شورای اسلامی کارگری کارخانه وهیئت مدیره ومدیرعامل این شرکت وتعدادی ازاعضای اصلی کمیسیون کارگری استان تشکیل شد.
به گزارش خبرنگارایلنا درکاشان معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان با اشاره به اینکه این جلسه علیرغم اینکه به اهداف اصلی خودش که درحقیقت مذاکره با سهامداران کارخانه بود نرسید ، ولی با توجه به اینکه بخشی ازمشکلات کارگری متوجه بحث دولت است درکناراین جلسه ازمصوبات خوبی چون استفاده تعدادی ازکارگران ازبازنشستگی واستفاده ازبیمه بیکاری بهره مندشدیم که امیدواریم: با این تصمیمات بخشی ازمشکلات کارگری این شرکت حل وفصل شود وواجدین شرایط توسط مسئولین کارخانه شناسایی وبه اداره کارمعرفی شوند تا ازبیمه بیکاری استفاده نمایند .
"علیرضا جوادی" درپاسخ به سوال خبرنگارایلنا درکاشان مسئولیت 33 ماه حقوق معوقه کارگران ریسندگی ،بافندگی ونساجی کاشان رامتوجه مالکین اصلی وسهامداران این شرکت دانست وگفت: حقوق معوقه و33 ماه تاخیراین کارگران به مالکین اصلی برمی گردد واین پرداخت حقوق متوجه دولت نیست چون کارخانه یک شرکت خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه چون مواداولیه نیازبه نقدینگی داردو این موضوع نیزتوجیح اصلی مالکین وسهامداران کارخانه می باشد که متاسفانه دراین جلسه شرکت نکردندتا این موضوع مطرح شودخاطرنشان کرد: دراسرع وقت اولین جلسه ای که کمیسیون کارگری استان مباحث کاشان درآن مطرح می شود ،عدم تمکین وعدم حضورسهامداران ومالکین اصلی شرکت ریسندگی،بافندگی ونساجی کاشان درکمیسیون کارگری که درفرمانداری ویژه شهرستان کاشان تشکیل شده بود تعیین تکلیف وتدبیرخواهدشد.
وی خطاب به کارگران شرکت ریسندگی بافندگی ونساجی کاشان گفت : کاری که ازدست دولت ساخته است تلاش خودمان را کردیم که بیمه بیکاری کارگران را توام با سختی وزیان آور محقق کنیم که این موضوع تحقق پیدا نکرد وازجهتی اگرامکان بیشتری می توانستیم برای کارگران بگیریم خودمان هم راضی تربودیم ولی آن حداقل استفاده ای که ازبیمه بیکاری می توانند استفاده کنند این است که از وضعیت بیمه بیکاری شرایط موجود استفاده نمایند.
وی افزود: اگر موفق شدیم که امتیازسخت وزیان آور را بگیریم آن را مشمول شرایط بیمه بیکاری تعداد فعلی تحقق می دهیم واگرنشد کارگران ازحداقل حقوق وضعیت فعلی بهره مند شود وازشرایط نابسامان نجات پیدا کنند.
جوادی اظهارداشت : بازگشت به کار کارگرانی که دربیمه بیکاری قرارمی گیرند نیز با تضمینی که اداره کارواموراجتماعی استان دادند ،تدبیرشد تا افرادی که ازبیمه بیکاری استفاده می نمایندمانده کاروسنوات آنها طوری باشد که بتوانند بازگشت به کارداشته باشند ،همچنین مشکلی نیزبرای بعدازاتمام بیمه بیکاری برای برگشت به کاراین عزیزان وجود نخواهدآمد.
"علیرضا جوادی "درپاسخ به سوال دیگرخبرنگارایلنا درکاشان نسبت به پرداخت حق وحقوق کارگران این شرکت که ازابتدای سالجاری تاکنون تعطیل وکارگران آن بیکارهستند گفت : آن مقداری که کارگر کارنکرده است اگر به علت شرایط کارخانه به طوری که نتوانسته مواداولیه کار را برای کارگر فراهم کند باشد طبیعتا این حقوق ومزایا شامل کارگر خواهدشد ، ولی چنانچه شرایط کاروجودداشته باشد وکارگرتمکین نکند وبه سرکارنرود طبیعتا ازحقوق هم خبری نیست .
معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان کاشان درپایان اظهارداشت :ما ازوضعیت داخل کارخانه اطلاع نداریم ،ظاهرا درحد 20روزمواد اولیه دراین شرکت وجوددارد وکارگران می توانند استارت بزنند اینکه کارگر عنوان می کند که من باید سه ویا چهارماه مواد اولیه وجود داشته باشد تا بروم سرکاراین صحبت پسندیده ای به نظرنمی رسد.
شایان ذکراست که شرکت ریسندگی وبافندگی ونساجی شهرستان کاشان ازابتدای سالجاری به علت مشکلات بازنشستگی ،عدم دریافت سنوات ،33ماه حقوق معوقه وعدم نقدینگی جهت خرید مواد اولیه همچنان تعطیل است که جهت ادامه حیات مجدداین شرکت بعدازظهرروزگذشته شنبه هشتم مردادماه جلسه هم اندیشی جهت برون رفت ازبحران فعلی با حضور مسئولین استان ،مدیران کل صنایع ومعادن وتامین اجتماعی استان ،اعضای هیئت مدیره وشورای اسلامی کاراین شرکت ومسئولین شهرستان کاشان درفرمانداری ویژه این شهرستان برگزارشد که متاسفانه علیرغم دعوت قبلی که از مالکین اصلی وسهامداران این شرکت برای حضوردراین جلسه به عمل آمده بود هیچکدام ازآنها حضورپیدا نکردند.
درحال حاضراین شرکت 1100نفرکارگردارد واخیرانیزشورای اسلامی کاردرآن تشکیل شده است .

پایان پیام


1390/5/9 - 15:33:53
کد خبر : 199422  

این هم خبری که توسط خبر گزاری فارس انتشار یافته است:

سرپرست صنایع استان اصفهان خطاب به سهامداران ریسندگی کاشان: تکلیف کارگران کارخانه ریسندگی کاشان روشن شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان از سهامداران شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان خواست هر چه زودتر وضعیت کارگران این شرکت را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بهمن پرویزی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات شرکت ریسندگی و بافندگی این شهرستان اظهار داشت: سهامداران شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان باید هر چه سریع‌تر با فرصت خوبی که تا پایان سال 90 موجود است نسبت به مشخص کردن وضعیت طلب‌ کارگران ریسندگی و بافندگی کاشان اقدام کنند.
وی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسه‌ای با حضور سهامداران شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان تصریح کرد: باید شورای اسلامی کارگران و هیئت مدیره شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان برای برگزاری چنین نشستی پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا در صورت عدم تمایل سهامداران، دولت از قدرت تحکمی خود برای انجام این جلسه‌ استفاده کند.
پرویزی تعداد سهم شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان را 10 میلیون و 800 هزار سهم ذکر کرد و گفت: تعدادی از این سهام به افراد حقیقی و برخی دیگر نیز متعلق به افراد حقوقی است که باید اعضای هیئت مدیره شرکت با مشخص کردن زمانی مناسب، سهامداران به ویژه سهامدارانی که دارای سهم عمده‌تری هستند را یافته و پیرامون مسائل شرکت با آنان صحبت کنند.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با اشاره به دوران درخشان این شرکت نساجی اظهار داشت: شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان از افتخارات صنعت نساجی کشور بوده و تا زمانی که مالک فقید آن آقای تفضلی در قید حیات بود از جمله افتخارات استان و کشور به شمار می‌رفت.
وی افزود: اما در چند سال اخیر به دلیل عواملی نظیر تغییر مدیریت‌های پیاپی و برخی مسائل دیگری که بعضی از آنها از حیطه افراد نیز خارج بود به شرایطی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، دچار شده ‌است.
پرویزی خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم با پیشرفت شیو‌های مدیریتی و اتخاذ تدابیر مدیریتی مناسب مشکلات ریسندگی و بافندگی حل و فصل می‌شد و این شرکت از جرگه تولیدکنندگان صنعت کشور خارج نمی‌شود.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در مورد راهکارهایی که برای حل مشکلات شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان تاکنون اتخاذ شده بیان داشت: در سال‌های گذشته پیشنهاداتی برای اصلاح امور شرکت ریسندگی و بافندگی داشتیم که عملیاتی نشد.
پرویزی با بیان اینکه اداره کل صنایع و معادن استان اصفهان تاکنون 170 میلیارد ریال برای رفع مشکلات ریسندگی و بافندگی کاشان به این شرکت تزریق کرده است عنوان داشت: ابتدا با انجام این کار مخالف بودیم اما به هر حال با این اقدام موافقت شد که پس از مدتی مشخص شد این راه حل ریشه‌ای و اساسی نیست.
وی با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیم بنیادی و اساسی برای رفع معضلات و مشکلات شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان ابراز داشت: در شرایط پیشرفت علم و فناوری و البته مدیریت دیگر بحث‌های 40 یا 50 سال پیش کارساز نیست.
پرویزی تصریح کرد: اگر یک تصمیم عاجل برای شرکت و بدهی‌های آن گرفته نشود بدهی 200 میلیاردی کنونی این شرکت که هر سال چند میلیارد تومان به آن افزوده می‌شود آنقدر زیاد می‌گردد که حتی مایملک و سرمایه‌های فعلی شرکت نیز پاسخگوی آن نیست.
پرویزی افزایش سرمایه‌گذاری توسط سهامداران را به عنوان راهکاری مناسب برای رفع بدهی‌های زیاد ریسندگی و بافندگی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر سهامداران شرکت بتوانند با سرمایه‌گذاری خود تا حد بدهی‌ جاری شرکت و نیز اختصاص دارایی‌های و سرمایه‌های جاری خود برای پرداخت بدهی‌ها مشکل را فیصله بدهند آنگاه می‌توانیم بگوییم نتیجه بسیار خوبی حاصل شده‌است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان همچنین با قدردانی از فرماندار کاشان به خاطر برگزاری سریع این جلسه نسبت به عدم حضور سهامدارانی که در این جلسه غایب بودند انتقاد کرد.
معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان نیز در پایان این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به عدم حضور سهامداران شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان اظهار داشت: این در حالی است که هیئت مدیره شرکت در هفته گذشته دعوت رسمی از سهامداران به عمل آورده‌است.
علیرضا جوادی با تأکید بر اینکه شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان یک شرکت خصوصی است تصریح کرد: حضور فرمانداری، استانداری و سایر نهادهای دولتی صرفاً یک نقش حمایتی و پشتیبانی است که تاکنون به خوبی از عهده این نقش برآمده‌است.
وی اختصاص بیمه بیکاری برای کارگران واجد شرایط، اصلاح و تغییر بیمه کارگران فنی که به اشتباه به صورت ساده بیمه شده‌اند و اعطای بن کالا به کارگران به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان را از جمله مصوبات این جلسه برشمرد.
انتهای پیام/ل10


» نظر