سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخمل و ابریشم کاشان «طاووس نساجی ایران»

     کد خبر : DEN- 17573                   تاریخ چاپ : سه شنبه 16 آبان 1385

مخمل و ابریشم کاشان «طاووس نساجی ایران» در دومین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد به افتخار کارآفرین برتر و همچنین کارآفرین برگزیده استان اصفهان در سال 1385 نائل آمد

مخمل و ابریشم کاشان (سهامی عام) 56 سال پس از تاسیس اینک به پا خاسته و قله‌های افتخار و سازندگی را یکی پس از دیگری فتح و یادمان دوران شکوه و عظمت گذشته خودرا احیاء می‌کندکه همچنان «طاووس نساجی ایران » بماند.


این شرکت که بصورت کاملترین مجتمع تولیدات نساجی شامل انواع مخمل‌های تزئینی و پرده‌ای که تنها تولیدکننده آنها در کشور می‌باشد و همچنین اولین تولیدکننده فرش ماشینی در کشور و انواع پارچه‌های کرپ و تترون و ترویرا و وال و... احداث گردیده و با بیش از نیم قرن سابقه خود یکی از درخشان‌ترین و صاحب‌ نام‌ترین مجموعه‌های نساجی کشور است پس از یک دوران رکود که حاصل نابسامانیهای «دست‌ساز» سالهای اخیر صنعت نساجی بود ازسال 1383 با اجرای طرحهای بازسازی و نوسازی توانسته مجدداً خود را سامان داده و بعنوان تولیدکننده‌ای توانمند در بازارهای داخلی و منطقه‌ای ظاهر شود.
و اینک پس از سه سال پر تلاش مجموعه مدیران و مسئولین و کارکنان شرکت با تعمیق باور «اگر بخواهیم، می‌توانیم» و با شعار «بیائید آنگونه کار کنیم که شگفتی باشد نه توجیه کرده‌ها و نکرده‌ها»
بسان اعضاء یک خانواده تولیدی با تلاش شبانه روزی درتدارک توسعه بازارهای هدف داخلی و باز‌پس‌گیری بازارهای منطقه‌ای غصب شده توسط رقبای خارجی بالاخص در محدوده محصولات انحصاری یعنی انواع مخمل‌های خود و همچنین تولید محصولات جدید غیرپوشاکی از قبیل منسوجات شیشه‌ای و ایمنی و تامینی است.
علیرغم هجمه‌ای که طی سالیان اخیر بر صنعت نساجی وارد آمد. این صنعت هنوز هم بالاترین ارزش افزوده و سطح اشتغال کشور را داراست و در صورت حداقل حمایت و هدایت مسئولین دلسوز نظام بازهم قادر است که در همه‌صحنه‌های اقتصادی و شاخص‌های آن از اولین‌ها باشد.
اگر چین میتواند با تولیدات نساجی، خود، دنیا را به تلاطم بیندازند و اگر نساجی ویتنام ویرانه شده امروز دارنده بالاترین رقم واردات کشورآمریکاست و اگر کشورهایی همانند ترکیه و کره جنوبی به سبب بالندگی نساجی، آنرا محورتنظیم برنامه‌های توسعه‌ای خود نموده‌اند پس ما هم که:
اولین ملتی بوده‌ایم که، نخ ریسیدیم.
اولین ملتی بوده‌ایم که، پارچه بافتیم.
اولین ملتی بوده‌ایم که، قالی بافتیم.
اولین ملتی بوده‌ایم که، با ارسال پارچه‌های هزار رنگ و طرح زرباف به امپراطورهای روم و یونان باستان صادرات انجام دادیم.
و اولین ملتی بودیم که، در عصر صفویه مد لباس طراحی کردیم و به اقصی نقاط جهان صادر کردیم.
میتوانیم لااقل گذشته دیرین و با شکوه خود را احیا کنیم. اگر اینهمه کالاهای نساجی چینی و کره‌ای و ترکیه‌ای و اروپائی در کشورما توزیع می‌گردد پس بیائیم اول به فکر بازار خود باشیم سپس به صادرات بیندیشیم.
بیائید همانند کشور ترکیه برای صنعت نساجی قانون ویژه حمایتی وضع کنید، البته با نظرخواهی از تولیدکنندگان نساجی و صاحبنظران و دست‌اندرکاران این صنعت آنوقت با یک محدوده زمانی معین آثار و دست‌آوردهای چشم‌خیره کن آنرا را مشاهده کنید.
مدیریت اندیشمند مخمل و ابریشم کاشان ابتداء با طرح توزیع پرسشنامه‌هایی سعی در تبیین وضع موجود و طراحی چشم‌انداز آینده صنعت نساجی و مخمل و ابریشم کاشان در درون آن نموده و مطرح نمود که «مامحکوم هستیم و بلااختیار؟ یا میتوانیم برنامه‌ریزی کرده وبه خدمات و تولیداتی دست‌یابیم که برای صنعت نساجی و شرکت مخمل و ابریشم ارزش افزوده ایجادکند؟»
سپس با حذف واحدها و عناصر تنبل‌کننده، طرح «کوچک‌سازی» شرکت موجود را محقق ساخت. در همین رابطه تعداد زیادی ازکارکنان (بالغ بر 1618 نفر) مشمول قوانین حمایتی شده و تعدیل گردیده و نیروهای مورد لزوم در تخصص‌های مورد لزوم جذب شدند تعداد قابل توجهی ماشین‌آلات فرسوده مفرط که برخوردار از توجیه فنی و تولیدی نبود حذف و سالنهای زیادی بازسازی و مجموعه کارخانجات 3 گانه دریک مجموعه تجمیع و جانمایی سالنها و ماشین‌آلات بصورت یک خط تولید علمی درآمده و روانسازی شد. متعاقب آن و در جهت تحقق استراتژی (جدید ـ جدید) اقدام به ایجاد پژوهشکده و بازگشایی آموزشگاه شد و در جهت استمرار همکاری بسیار فعال با دانشگاه‌های کاشان بالاخص دانشکده نساجی دانشگاه آزاد و جذب برخی از اساتید و فارغ‌التحصیلان آن دانشکده توانست به دست‌آوردهای خیره‌کننده‌ای نایل آید.
متعاقب تحقق گام اول نسبت به فراهم کردن تمهیدات گام دوم اقدام و در اولین مرحله مقدمات اجرای طرح توسعه و تامین تکنولوژیهای روزآمد اقدام و به آماده‌سازی عرصه سایت جدید بمساحت 30 هکتار واقع در کیلومتر 15 جاده کاشان به قم شد و با تحقق طرح توسعه جدید برخوردار از آخرین تکنولوژیهای بافت انواع مخمل و تولیدات غیرپوشاکی نساجی، شرکت مخمل و ابریشم کاشان وارد مرحله جدیدی از حیات خود شده و خواهد توانست آوازه درخشان خود را احیاء و تثبیت نماید.
برخی از پروژه‌های محقق شده و در دست اقدام بشرح ذیل می‌باشد:
- طرح بافت پارچه‌های شیشه‌ای برای اولین‌بار در جهان با استفاده از ماشینهای بافندگی ماکوئی که هم‌اینک بطور کامل و در سطح وسیعی از خارج وارد می‌گردد
- تنظیم برنامه‌های توسعه با رویکرد تولید کالاهای نهایی نساجی پوشاکی
- طرح تولیدمنسوجات مورداستفاده صنعت کمپوزیت
- طرح فرآوری و تولید پارچه‌های چادر مشکی بجهت داشتن انحصاری ماشین‌آلات ویژه این محصول در این شرکت پس از3 سال مطالعه و تحقیق
- راه‌اندازی مجتمع‌های تولیدی کوچک و زودبازده و خانگی (طرح دوخت لباس عروسکی ـ طرح تکمیل بافته‌ها در منازل با استفاده از حداقل امکانات خانواده‌ها ـ فعال نمودن واحدهای خدماتی بخش مخمل بصورت پیمانکاری و ... )
- طرح تولیدمنسوجات فلورسنت با موارداستفاده ایمنی و بهداشتی.
- طرح ایجاداشتغال ازطریق توزیع مشترک محصولات و سفارشات تولید برای پر کردن ظرفیتهای خالی سایر تولیدکنندگان
- تولید برخی مواد معین نساجی پرمصرف
و برخی طرحهای دیگرکه در آینده نزدیک به اطلاع عموم خواهد رسید.
آنچه محرز می‌باشد، اینست که بهای پیشرفت بخصوص توسعه صنعتی از طریق توسعه فرهنگ کارآفرینی (فردی ـ سازمانی ) یقیناً ارزانتر از سایرگزینه‌ها و الگوهای دیگر توسعه است چراکه توسعه کارآفرینی، غیر از رشد جامعه، اختیاردهی و بهسازی اجتماعی را نیز همراه می‌آورد.
امروز تسهیل شرایط بهره برداری از یک فکر و ایده کارآفرین و وضع مقررات آسان‌کننده و سرعت بخش اقدامات کارآفرینانه یک عامل عمده و تعیین‌کننده رفاه و ترقی عمومی است.
اعطای تسهیلات ویژه به کارآفرینان برگزیده جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد، بلاشک فرهنگ کارآفرینی را در کشور توسعه داده و آن را به یک فرهنگ ملی تبدیل خواهد کرد.
این شرکت طی سال‌های گذشته جهت دارا بودن سهام عمده شرکت توسط بانک ملی ایران و سازمان خصوصی به اشتباه دولتی تلقی شده و نتوانسته است از تسهیلات جاری دولتی بهره گیرد و اگر نبود مساعدتهای قابل تقدیر مدیریت محترم شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران طی سال 1383 یقیناً هیچیک از برنامه‌های بازسازی و تجمیع و توسعه شرکت محقق نمی‌گردید و آنچه که جامه عمل پوشیده در این شرایط و بدون مساعدتها و به همت مجموعه کارکنان و مدیران شرکت حاصل آمده است بنابراین اگر همراهی افزونتر و بموقع سهامداران محترم و امکان بهره‌مندی از تسهیلات دولتی بود، چه بسا توفیقات و کارآفرینی‌ها و دستاورد‌های چشمگیری که حاصل می‌آمد و جامعه نساجی و صنعت کشور شاهد آن بود.


» نظر

احمدی نژاد و افتتاح خودرو سازی در کاشان

رئیس جمهور در جمع مردم کاشان: ‌همدلی راز ساختن ایران است 

*ما برای ساختن ایران فقط نیازمند امکانات طبیعی نیستیم؛ بلکه نیازمند کار،‌ کار و کار هستیم. کار یک امر مقدس است. کار برای یک ملت شرف، ‌استقلال و حیثیت می‌آورد
* صهیونیست ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند
*اولین قطعنامه پایان اوباما است و پایان اوباما به معنای پایان سیطره بین‌المللی آمریکا خواهد بود

رییس‌جمهور گفت: اگر یک ملتی متحد و همدل باشد و با تلاش فقط به خدا توکل کند، راه پیشرفت و عزت در برابر او باز می‌شود، این‌ها عوامل بسیار موثری در ساختن ایران هستند.


 دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر روز یکشنبه در سفر یک روزه خود به کاشان با حضور در میدان جهاد این شهرستان در جمع مردم با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات این شهر و مردم آن خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم زیبایی‌های نقاط مختلف ایران را در یک نمایشگاه به نمایش بگذاریم، باید با افتخار اعلام کنیم آن نمایشگاه کاشان است.
وی با اشاره به اهمیت ساختن ایران تاکید کرد: ما باید ایران را به دلایل گوناگون بسازیم و در این راستا تلاش کنیم؛ چراکه امروز ایران در عرصه جهانی و مناسبات بین‌المللی نقشی موثر دارد.
وی با بیان این‌که " برای ساختن ایران نیازمند امکانات طبیعی هستیم" خاطرنشان کرد: به فضل الهی سراسر ایران سرشار از امکانات طبیعی است. ما برای ساختن ایران فقط نیازمند امکانات طبیعی نیستیم؛ بلکه نیازمند کار،‌ کار و کار هستیم. کار یک امر مقدس است. کار برای یک ملت شرف، ‌استقلال و حیثیت می‌آورد.

*‌همدلی راز ساختن ایران است
رییس‌جمهور همچنین به اهمیت داشتن همدلی در بین مردم اشاره کرد و گفت:‌ اگر برای ساختن منابع داشته باشیم اهل کار باشیم ولی همدلی نداشته باشیم ایران ساخته نخواهد شد. ‌همدلی راز ساختن ایران است. اگر یک ملتی متحد و همدل باشد، تلاش کند و فقط به خدا توکل کند، راه پیشرفت و عزت در برابر او باز می‌شود، این‌ها عوامل بسیار موثری در ساختن ایران هستند. این‌ها عوامل بسیار مهمی برای ساختن ایران هستند اما در عرصه سیاست امروز بین‌الملل این عوامل به تنهایی کافی نیستند و باید یک عنصر دیگر نیز در کنار آن‌ها قرار بگیرد تا توکل،‌همدلی و تلاش شما در عرصه ساختن نتیجه دهد و آن عنصر عبارت از استقلال و عزت یک ملت است.
وی ادامه داد: نظام سلطه برای تسلط بر ملت‌ها اولین کاری که انجام می‌دهد، تلاش می‌کند تا عزت و استقلال یک ملت را مخدوش کند اگر یک ملتی صاحب عزت، سرافرازی و اقتدار ملی نباشد، مستکبران اجازه نمی‌دهند که آن ملت در مسیر پیشرفت حرکت کنند و با مقرراتی که وضع می‌کند و با طراحی‌هایی که انجام می‌دهند، سعی می‌کنند جلوی پیشرفت ملت‌ها را بگیرند و اجازه نمی‌دهند که گامی به سوی پیشرفت حقیقی بردارند، پس می‌بینیم که در امر ساختن استقلال و عزت یک ملت بسیار مهم است.
وی با بیان این‌که " ما برای ساختن ایران باید حضوری فعال، ‌موثر، هدایت کننده، ‌اثرگذار و سرکوب‌کننده قدرت‌های استکباری در عرصه جهانی داشته باشیم" تاکید کرد: ما باید عزت خود را حفظ کنیم و به فضل الهی در حال حاضر ملت ایران پرچم عزت را نه تنها در ایران بلکه در جهان برافراشته است.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که " قدرت‌های استکباری برای این‌که جلوی پیشرفت ملت‌ها را بگیرند طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند" افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان بسیار تلاش کردند که با فشار و تحریم ایران را منزوی کنند و اجازه ندهند که عزت ملت ایران خود را در دنیا نشان دهد. بر علیه ملت ایران جنگ راه انداختند، سنگین‌ ترین فشارها را علیه ملت ایران ایجاد کردند ولی به فضل الهی و به لطف ایستادگی‌ها و ایمان شما و دلدادگی شما به خط نورانی امامت و ولایت، می‌بینیم که آن‌ها به اهداف خود دست پیدا نکردند. می‌بینیم که امروز در دنیا چه خبر است.
وی به حضورش در اجلاس بازنگری ان. ‌پی. ‌تی در نیویورک اشاره و یادآوری کرد: دیدیم چند تن از آن‌ها جلسه را ترک کردند؛ از قبل گفته بودند که ما بیرون می‌رویم. وقتی از جلسه بیرون رفتند، من از بالا نگاه می‌کردم که آن‌ها با سرافکندگی و خجالت این جلسه را ترک کردند و معلوم شد که در دنیا چه کسی منزوی است. من با یک شبکه آمریکایی مصاحبه کردم و گفتم که مستکبرین دائم می‌گفتند که ما ایران را منزوی می‌ کنیم، امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در پاسخ به گفته شما بارها اعلام کرده است که ملت ایران شما را صد برابر منزوی می‌کند و به زباله‌دان تاریخ می‌فرستد و اکنون نیز دیدیم که چه کسانی در عرصه جهانی منزوی هستند.

*اولین قطعنامه پایان اوباما است و پایان اوباما به معنای پایان سیطره بین‌المللی آمریکا خواهد بود
وی به مصاحبه خود با یکی از نشریات معتبر ‌آمریکایی در نیویورک نیز اشاره کرد و گفت: ‌در آن مصاحبه اعلام کردم که اوباما تنها فرصت آمریکاست که چهره آمریکا را اصلاح کند. اوباما باید کجا را اصلاح کند؟ باید فلسطین، عراق، افغانستان و را بطه با ایران را اصلاح کند و اصلاح بقیه امور منوط به اصلاح رابطه با ایران است. آن‌ها در خاورمیانه نمی‌توانند بدون ایران کاری کنند و در مسائل خاورمیانه ساده‌ترین مساله ایران است و بقیه مسائل پیچیده است و به سا دگی نمی‌توانند آن را حل کنند و آن‌ها نیازمند ایران هستند؛ چراکه نمی‌توانند بدون ایران کاری را انجام دهند. تنها فرصت آقای اوباما، ایران است و تنها فرصت آمریکا اوباماست.
رییس‌جمهور به بخشی دیگر از صحبت‌های خود با این نشریه آمریکایی اشاره کرد و گفت: در ‌آن‌جا گفتم که عده‌ای در آمریکا و برخی از کشورهای صاحب وتو تلاش می‌کنند که قطعنامه علیه ایران صادر کنند، گرچه ما از صدور قطعنامه علیه ایران استقبال نمی‌کنیم، توضیح می‌دهیم و توضیحات خود را ارائه می‌کنیم تا این اتفاق نیفتد ولی اگر این اتفاق بیفتد و قطعنامه‌ای صادر شود پشیزی نزد ملت ایران ارزش ندارد. من گفتم که خود شما می‌دانید که این قطعنامه‌ها اثری بر ملت ایران ندارد ملت ایران بر روی سکوی افتخار ایستاده و شما می‌خواهید با صدور قطعنامه‌ها ملت ایران را از سکوی افتخار پایین بکشید اما بدانید با هر یک از این قطعنامه‌ها ایران یک سکو بالاتر و جلوتر می‌رود.
وی ادامه داد: گفتم که اولین قطعنامه پایان اوباما است و پایان اوباما به معنای پایان سیطره بین‌المللی آمریکا خواهد بود.
وی یادآور شد: خبرنگاری به من گفت که شما نگران حمله به ایران نیستید؟ من خطاب به او گفتم؛ چه کسی می‌خواهد به ایران حمله کند. گفتم مثلا چین؟ او در پاسخ گفت؛ او دوست ملت ایران است. گفتم؛ روسیه. او گفت؛ روسیه اهل این کارها نیست. آن خبرنگار ادامه داد؛ آمریکا نیز قطعا از این کارها نمی‌کند. به خبرنگار گفتم؛ پس چه کسی می‌خواهد حمله کند؟ خبرنگار کمی صبر کرد و گفت؛ رژیم صهیونیستی. خطاب به آن خبرنگار گفتم؛ آن‌ها اصلا در معادلات ایران و حساب و کتاب ملت ایران به حساب نمی‌آیند.

* صهیونیست ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند
احمدی‌نژاد افزود: به آن خبرنگار گفتم وقتی که ارباب آن‌ها جا زده است، دیگر آن‌ها عددی نیستند. آن‌ها خود در سراشیبی سقوط قرار دارند و کارشان تمام است و به فضل الهی از موقعی که ستون فقرات تاسیس این رژیم جعلی شکسته شده است، این رژیم مثل یک هواپیمایی که موتور آن خاموش شده است دارد با سر بر روی زمین می‌خورد. گفتم؛ ان‌شاءالله کسی جرات نمی‌کند که به ایران حمله کند، ولی اگر رژیم صهیونیستی چنین خیالی کند، همین جوانان کاشانی ظرف دو دقیقه ریشه آن را می‌کنند و جواب قاطع به آن خواهند داد.
وی با اشاره به اضمحلال رژیم صهیونیستی گفت: مرده را دیگر لگد نمی‌زنند.
وی ادامه داد: در دیدارهایی که داشته‌ام خیلی‌ها این مطلب را گفتند که امروز در دنیا دو قدرت وجود دارد؛ قدرتی که دارد بالا می‌آید و شکوفا می‌شود که این قدرت نامش ایران است و دومین قدرت آمریکاست که دوره آن به پایان رسیده و رو به اضمحلال است و در حال حاضر عرصه جهانی عرصه این دو قدرت است.

*اهل منطق و گفت‌وگو هستیم
رییس‌جمهور با بیان این‌که " من اعلام کردم که دوره آمریکا تمام شده است و این نظام ساقط می‌شود" گفت: برای این سخنم ‌‌5 ، ‌‌6 دلیل را گفتم و گفتم یک قدرت زمانی رو به جلو است که جاذبه دارد و ملت‌ها با افتخار در سایه او حرکت می‌کنند و به دنبال او می‌روند اما به محض این‌که به نقطه‌ای رسید که در حل کوچکترین مسائل دست به سلاح ببرد و بخواهد برای حل مسائل از ابزار فشار و اسلحه استفاده کند، این قدرت کارش رو به پایان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: خبرنگاری آمریکایی به من گفت که ایران دارای تاثیر بین‌المللی در عرصه‌ جهانی است و خوب است که ایران و آمریکا با یکدیگر همکاری داشته باشند. به او گفتم؛ همکاری خوب است ولی همکاری بر اساس چه مبنایی؟ همکاری باید بر پایه‌ احترام به انسان‌ها، کرامت انسانی و عدالت باشد. اگر بنا به همکاری این‌گونه باشد که ما دست به دست هم بدهیم و جیب افغانستان را خالی کنیم ما این همکاری را قبول نداریم. من گفتم اگر آمریکا می‌خواهد در جهت اصلاح جهان بر پایه‌ عدالت و احترام به انسان‌ها و کرامت انسان‌ها حرکت کند ما نیز همکاری می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ‌ملت ایران اهل منطق است، ایران هیچ‌گاه در دنیا از ابزار زور استفاده نکرده است، حتی در دوران هخامنشی که ما صد تا ایراد به دوران پادشاهی داریم، آن دوران نیز ملت ایران از ابزار زور استفاده نکرد، کشتار نشد و اگر ملت‌هایی زیر پرچم ایران آمدند، با افتخار آ‌مدند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که " ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم" گفت: همه آن‌ها بدانند که اگر کسی خیال می‌کند با تهدید و فشار و چماق و این جور کارها می‌تواند سر سوزنی ملت ایران را از حقوقش و از مسیرش عقب براند و سر سوزنی حق ملت ایران ضایع کند، اشتباه کرده است. ملت ایران اهل ایستادن است و آن‌چنان تو دهنی به آن‌ها می‌زند که آن‌ها راه خانه‌شان را گم کنند. ملت ایران با حفظ عزت، کرامت و ایستادگی بر روی ارزش‌های خود و احترام و عشق و محبت کار می‌کند، ‌جلو می‌رود و هر کسی به این اصول اعتراف و التزام دارد، می‌تواند همکار ملت ایران باشد. ملت ایران دوست او خواهد بود و اگر کسانی فکر می‌کنند که یک امپراطوری جدید می‌توانند در دنیا ایجاد کنند، بدانند که اشتباه می‌کنند، دوران شاه‌بازی و امپراطوربازی گذشته است.
وی با اشاره به درخواست مردم کاشان و مسوولان شهرستان کاشان در مورد استان شدن این شهرستان و از جمله صحبت‌های آیت‌الله نمازی امام جمعه این شهرستان گفت: کاشان الحمدلله به لحاظ سابقه تاریخی، فرهنگی و اخلاقی و به لحاظ آداب و رسوم و نجابت و به لحاظ کار و تلاش همه ویژگی‌های لازم را دارد اما این‌جا یک ایراد قانونی وجود دارد و آ‌ن بحث جمعیت است که البته سه راه وجود دارد؛ یک راه آن فقط دست شماست و راه دیگر آن دست مجلس است و راه دیگر آن نیز تلفیقی است. همفکری کنید و یک راه پیدا کنید، یا باید قانون را درست کنیم که قبول دارم مسیر سخت و طولانی است. یا این‌که شما خود فکری بکنید. یا یک راه تلفیقی به کار ببرید و ما با مجلس صحبت کنیم و مقداری سقف جمعیتی را بالا بیاوریم و خود شما نیز کمک کنید. ‌چه چیزی بهتر از این‌که به جای ‌‌00 ‌‌3هزار کاشانی انقلابی و مومن، یک میلیون کاشانی نجیب داشته باشیم؟ چرا برخی حسادت می‌کنند؟ این سرمایه کشور است. سعی می‌کنیم از دل قوانین موجود راهی را پیدا کنیم راهی جمع و جور کنیم و شما هم همراهی کنید تا کار را به نحوی جلو ببریم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات کاشان از جمله بحث مشکلات کارخانه‌های نساجی و ریسندگی این شهرستان اشاره کرد.
مردمی که در میدان جهاد کاشان حضور داشتند، شعار می‌دادند: کاشان باید از اصفهان جدا بشه استان بشه/ اصفهان خداحافظ /
امام جمعه این شهرستان نیز خطاب به مردم گفت: به شما توصیه می‌کنم به جای این‌که بگویید اصفهان خداحافظ بگویید اصفهان سلام علیکم.
همچنین عده‌ای از مردم پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته بود: زلزله هشت ریشتری در نیویورک ، نیویورک با حضور احمدی‌نژاد بار دیگر لرزید.
در این مراسم تعدادی از مقامات شهرستان کاشان حضور داشتند.
رییس‌جمهور بعد از سخنرانی در جمع مردم کاشان این شهرستان را به مقصد تهران ترک کرد.


» نظر

نامه های مردم به رئیس جمهور

کاشانی ها هشت هزار نامه به رئیس جمهور نوشتند :

رئیس اداره پست کاشان، از جمع آوری حدود هشتهزار نامه مردم این شهرستان به رئیس جمهوری در جریان سفر این هفته دکتر احمدی نژاد به کاشان خبر داد.


"حسین انصاری مقدم" در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع آوری این نامه ها توسط 15 گروه از کارکنان اداره پست کاشان به صورت ثابت و سیار در نقاط مختلف این شهر و بویژه جایگاه سخنرانی رئیس جمهوری در میدان جهاد کاشان، انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: نامه ها پس از جمع آوری، مرتب و به صورت بسته بندی، به دفتر ریاست جمهوری ارسال شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران که یکشنبه هفته جاری برای افتتاح مجتمع خودروسازی سایپا کاشان به این شهرستان سفر کرده بود، در جمع مردم کاشان نیز سخنرانی کرد.


» نظر

تحولات بزرگ در کارخانجات ریسندگی و بافندگی کاشان

فرماندار کاشان:
تحولات بزرگ در شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان صورت می‌گیرد
 
 

معاون استاندار و فرماندار کاشان از اجرای برنامه‌های جدید برای حل مشکلات شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان و کارگران آن خبر داد.


 به گزارش روابط عمومی فرماندالری ویژه کاشان"حسینعلی حاجی"در حاشیه افتتاح پروژه های دهه فجر شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع یک‌هزار و 430 کارگر این شرکت به زودی 450 نفر از آنها بازنشسته می‌شوند.
وی از تشکیل جلسات مهم با مسئولان سازمان تامین اجتماعی در سطوح کشوری، استانی و شهرستان در روزهای 12، 18 و 19 بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: با تصمیماتی که گرفته شد بازنشستگی این تعداد کارگر می‌تواند گام مهمی برای اجرایی شدن طرح شرکت که در خرداد ماه سال جاری ارائه و پس از بررسی دو ماهه تصویب شد، برای رسیدن به نقطه سر به سر باشد.
معاون استاندار و فرماندار کاشان تامین نقدینگی برای پرداخت پاداش و حقوق شب عید کارگران را از دیگر مصوبات جلسات اخیر مسئولان عنوان کرد.
حاجی همچنین از تغییر دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت ریسندگی وبافندگی کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: جلساتی را با هیئت مدیره جدید داشته‌ایم و برنامه‌های دقیق و حساب شده‌ای را که ارائه داده اند مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.


» نظر

سال همت مضاعف و کار مضاعف مبارک باد

وزیر کار و امور اجتماعی از تشکیل کارگروهی برای تدوین برنامه های اجرایی و عملیاتی در این وزارتخانه متناسب با تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال خبر داد.
وی تاکید کرد: این برنامه به عنوان برنامه کاری در اختیار همه مدیران و مسئولان وزارت کار قرار خواهد گرفت.
عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت، با اشاره به نامگذاری سال جدید، بر اتخاذ تدابیر لازم در سطوح مدیریتی، برای بهره مندی از ظرفیت و توان نیروی کار این وزارتخانه و بخش های اجرایی مختلف در سال "همت مضاعف، کار مضاعف" تاکید کرد.
وی گفت: با اتخاذ این تدابیر می توانیم ماموریت های وزارت کار را به نحوه شایسته انجام و همه نیروها و عوامل کاری خود را با ظرفیت تمام در خدمت این برنامه ها قرار دهیم.
وزیر کار شناسایی راه های میان بر و روش های ابتکاری و به کار بستن آنها را در این مسیر بسیار موثر توصیف و تصریح کرد: بر اساس این، می توانیم در جهت بهبود فضای کسب و کار، آموزش نیروی انسانی، صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال موجود و بهبود فضای کسب و کار گام برداریم و این یکی از آن مواردی است که در تحقق تدابیر مقام معظم رهبری، کارساز و موثر خواهد بود.
وزیر کار به شورای معاونان این وزارتخانه در آغازین روز کاری سال جدید درخصوص بیانات خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به سال "همت مضاعف و کار مضاعف" اشاره کرد و افزود: در همین زمینه کارگروهی تعیین کرده ایم که برنامه های اجرایی و عملیاتی را متناسب با تدبیر مقام معظم رهبری برای نامگذاری امسال تدوین کند.
وی تاکید کرد: این برنامه به عنوان برنامه کاری در اختیار همه مدیران و مسئولان وزارت کار قرار خواهد گرفت.

» نظر
   1   2      >