سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پس زنده باد ماهواره!

پس زنده باد ماهواره!

 

 ماهواره اروپایی

وقتی یک ملتی دید که از خارج همه چیزش دارد اداره می شود و دیگر احتیاج ندارد، به فکر این نمی افتد که خودش احتیاجش را رفع کند.آن روزی که این ملت فهمید که اگر ما جدیت نکنیم برای کشاورزیمان، جدیت نکنیم برای صنعت نفت مان، جدیت نکنیم برای کارخانه های خودمان، از بین خواهیم رفت و کسی نیست که به ما بدهد، وقتی این احساس پیدا شد در یک ملتی که من خودم بایدهرچیز می خواهم تهیه کنم، دیگران به من نمی دهند، اگر این احساس پیدا شد، مغزها به راه می افتد و متخصص در هر رشته ای پیدا می شود و بازوهایی که هر عملی را می توانند انجام بدهند به کار می افتند، کشاورزی را خودشان درست می کنند و کارخانه ها را خودشان راه می اندازند، چنانکه می بیند که بسیاری از کارخانه ها را خودشان راه انداخته اند.

( امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ) 

ماهواره

 

در این یادداشت نمی خواهم از فرهنگ کار و تولید و ارزش های آن سخن بگویم. چرا که دشمن یک قدم بالاتر رفته و با ابزار رسانه تیشه به ریشه ی کار و تولید ما زده است. بازی با فرهنگ یک ملت امروز به صورت تفریح و سرگرمی دیگران درآمده است. وقتی ماهواره ها ارزش های نظام کاپیتالیستی و امپریالیستی و لائیک سرمایه سالاران زالو صفت باند صهیونیستی را پیش چشم ما می آورند و یک جامعه ی آرام و متحد را گرفتار تنش های فرهنگی می کنند، طبیعی است که روز به روز افت می کنیم و «خوردن خر و کارکردن یابو »لقلقه ی زبان خیلی ها می شود تا با استناد به این عبارات بی هویت که: آن هایی که کار کردند کجا را گرفتند؟! از صحنه ی کار و تولید عقب می نشینیم و به دلالی و واسطه گری رو می آوریم.

در فرهنگ اسلامی جهان عرصه ی کنش و واکنش و عمل و عکس العمل است. مگر می شود آحاد ملت به کار و تلاش روی بیاورند و از آن نتیجه نگیرند؟ ما از نظر فکری تنبل شده ایم و خاصیت تنبل این است که به تخیل و آرزوهای واهی و دست نایافتنی روی  آورد.

 دیگر به کم هم قانع نیستیم و حتماً حتماً باید خانه و زندگی ما شبیه همان مرفهانی بشود که در رسانه ها و ماهواره ها به رخ ما  می کشند. و خدا نگذرد از سر کسانی که در ابتدای کار به عنوان انقلابی مسلمان در جمع ما نفوذ کردند و بعد با تشکیل باند و حزب و حلقه و با استفاده از رانت خواری روز به روز بر ثروت های خود افزودند و روحیه ی تجملاتی و خوش نشینی خودشان را به دیگران نیز انتقال دادند! و از سوی دیگر به نام بانکداری اسلامی ربا را و تجارت پول را دربین مردم رواج دادند و بر فقر عمومی افزودند و زمینه های کار و تولید را در جامعه ضعیف کردند؛ به طوری که امروز عده ای فروختن کارگاه های تولیدی و سپرده گذاری در بانک و گرفتن سود آن را که محل اشکال است بر تولید و کار ترجیح می دهند. این است که در چنین شرایطی انسان مؤمن و اهل معنویت به تمسخر گرفته می شود.

ماهواره

جالب است که مادیگرایان و همان تأمین کنندگان هزینه های ماهواره ای امروز به این نتیجه رسیده اند که  پول به خودی خود ارزش نمی آفریند و بلکه ارزش واقعی در کار و تولید است .اما همین اعتقاد برای ما دیگرگون نشان داده می شود و بافلسفه بافی و به ضرب و زورهنر و ابزار رسانه ای به ما تلقین می کنند که برای گذر از دوران توسعه در یک کشور این شیوه ها امری طبیعی است و حتی فساد و فحشا نیز از پیامدهای آن است که مردم باید از آن استقبال کنند!!!

طرح تکریم بانوان

بی سبب نیست که شهردار تهران که برای تکریم بانوان محل کار کارمندان آقا و خانم را از یکدیگر جدا کرده است هجمه می برند و می گویند که این کار شما با فلان کنوانسیون بین المللی مطابقت ندارد و خلاف است!!! و چه قدر به جا بود که آقای قالیباف به این وزیر محترم فرمودند که تو خیلی بی غیرت تشریف داری!که از سر ارزش های اسلامی گذشته ای و به قوانین «کفر ساخته »استناد می کنی!!! از حضرت آیت الله جعفر سبحانی و حجت الاسلام و المسلمین شیخ کاظم صدیقی امام جمعه تهران نیز بسیار سپاسگزاریم که کار درست آقای قالیباف را مورد تأیید و تکریم قرار دادند؛ این پشتیبانی ها سبب زیاد شدن کار خیر در جامعه اسلامی می شود.

راستی چه طور است که این باور میان عده ای پیدا شده است که می گویند آدم زرنگ کسی است که در هر مجموعه ی دولتی و غیر دولتی یک پارتی داشته باشد و از راه رانت خواری و واسطه گری و دلالی به آلاف و الوف برسد و بعد این رویه ی غلط را علم معاش می دانند!!! آیا کسی که با نیرنگ پول می اندوزد زرنگ روزگار است؟! پس کار و تولید در چنین جامعه ای چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟!

در گذشته یک کاسب بازار  پیش از تجارت ، علم مکاسب می خواند و به حلال و حرام خدا آشنا می شد . چه اتفاقی افتاده است که امروز این ها امری ذهنی و غیر واقعی محسوب می شود و خیلی ها را متوقع کرده است که به پای راکفلر و اوناسیس و خاندان های روچیلد آلمان و فرانسه و انگلیس و سوئیس و بلژیک و آمریکا یا همان 300 خانواده ثروتمندی برسند که بانی و باعث این همه فقر و فلاکت و کشت و کشتار در گوشه و کنار جهان هستند؟آیا ما از نظر فکری تنبل نشده ایم؟

 جالب است که شخصی به در منزل یکی از علمای کاشان می رود و داد و هوار راه می اندازدکه به فریاد من برسید! همسایه های من هر روز مرغ بریان می خورند ولی من فقط هفته ای یک بار مرغ می خورم!؟ طرف تصور کرده بوده است که فقیر جامعه است که هر روز نمی تواند مرغ بخورد و از آن عالم کمک می خواسته است!  

شبکه من و تو ی بهایی ها

این ها همه نشان می دهد که ما از نظر فرهنگی آسیب دیده ایم. اگر آسیب ندیده ایم یک نفر پیدا شود و پاسخ دهد که اگر قرار باشد که ما هیچ آرمان بلندو ارزشمندی نداشته باشیم و همین روزمرگی ها و خورد و خوراک و خانواده ی به دور از معنویت و تفریح های خانه برانداز و گپ و گفت های سراسر لغو و غیبت و تهمت و امثال آن برای یک ملت انقلابی و مسلمان کافی است ، پس ما با دیگر ملت ها چه تفاوتی  داریم که ما و آن ها از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنیم ، اما آن ها بابت این بهره برداری از ماهواره هزینه می پردازند و آن وقت برای ما رایگان تمام می شود؟!تازه چی ؟؟ برای ما ایرانی ها بیش از هفتاد شبکه ماهواره ای آن هم به زبان فارسی راه انداخته اند و صدها نفر همه روزه  به طور مجانی برای ما برنامه اجرا می کنند . در حالی که صدا و سیمای خودمان هشتش گرو نهش است و دولت هم سال به سال از بودجه هایش می کاهد و این سازمان مجبور است با درآمد تبلیغاتی که روح و روان مخاطبان را آزار می دهد برای خودش ایجاد درآمد کند تا کارش به تعطیلی نکشد .

از شما می پرسم مگر در آسمان باز شده است و ما ملت از آن بیرون آمده ایم که این همه شبکه ی ماهواره ی رایگان در اختیار ما قرار گرفته است؟به حق چیزهای ندیده و نشنیده !برای خودمان خیلی متأسفم که این همه در مضرات شبکه های ماهواره ای دشمن ساخته حرف می زنیم و هر از چند گاهی نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری دیش های ماهواره ای می کند، آن وقت این همه دیش ماهواره بر سر بام ها و پشت پنجره ها دیده می شود و پسر همسایه ی ما نیز با مدیر بلوک« کل کل» می کند که شما ما را از پیشرفت و ترقی می اندازید و کجای قرآن آمده است که ماهواره حرام است!!! و اگر حرام است چرا همه باید داشته باشند و ما نداشته باشیم؟!چیزی نمانده بود که من هم فریاد بزنم:زنده باد ماهواره! زنده باد شیطان!مرده باد غیرت! مرده باد حیا!... وبه این آقا سید پسر بگویم که همه خودشان را از بالای بلندی پرت می کنند به قعر بدبختی و فلاکت . تو هم یکی از این همه!!!


» نظر